System grzewczy z kogeneracją i gazową kondensacją w salonie samochodowym Mercedes-Benz.

◄ Powrót do wszystkich postów
Mercedes-Benz to jedna z najstarszych, a zarazem najbardziej prestiżowych marek na świecie - gwiazda wśród aut. Teraz świeci jeszcze jaśniej! A to wszystko dzięki otwarciu w 2012 roku najnowocześniejszego centrum pojazdów użytkowych we Frankfurcie nad Menem. Do spełnienia zaawansowanych potrzeb cieplnych i energetycznych oraz c.w.u wybrano rozwiązanie oparte na  kogeneracji oraz gazowym kotle kondensacyjnym.
Centrum samochodowe Mercedesa o powierzchni 43 000 m2, to raj dla tych, którzy są pasjonatami ciężkich pojazdów. Wraz z pomieszczeniami do administracji i magazynowania, główny trzypiętrowy budynek mieści również salon samochodowy. Z jednej strony jest połączony z warsztatem ciężarówek, wyposażonym w urządzenie do mycia samochodów i uzdatniania wody; podczas gdy z drugiej strony jest połączony z warsztatem pojazdów transportowych i jego obszarów obsługowych. Krótko mówiąc, nowe centrum pojazdów użytkowych Mercedes-Benz to miejsce, gdzie można podziwiać najnowsze modele aut, kupić samochody używane, wynająć pojazd lub oddać auto na serwis.

Kogeneracja PowerBloc® zapewnia zarówno ciepło jak i elektryczność

Już na wczesnym etapie projektu budynek zawładnął wyobraźnią firmy projektowej Billasch i inżynierów z Hoval. Dziś budynek jest arcydziełem techniki grzewczej, wykonanym przez Kuhnert Haustechnik GmbH. Centrum pojazdów Mercedes-Benz  jest ogrzewane przez gazowy kocioł kondensacyjny UltraGas® (500) i kogenerację PowerBloc EG-50. Zaprojektowane jako kompaktowy moduł, jednostka CHP produkuje 50 kW energii elektrycznej i 81 kW mocy cieplnej. Energia ta jest wytwarzana przez silnik gazowy Otto, który jest połączony z generatorem synchronicznym chłodzonym powietrzem w celu wygenerowania trójfazowego prądu zmiennego. 
Kotłownia Mercedes-Benz. Hoval1
Zdjęcie 1: Kotłownia w centrum samochodowym Mercedes-Benz oparta na kotle UltraGas®, zasobniku buforowym EnerVal oraz kogeneracji PowerBloc.

Zbiorniki buforowe wydłużają czas pracy i redukują koszty.

Jednostka kogeneracyjna jest wyposażona w własny system sterowania, który kontroluje ładowanie buforu dwóch zbiorników EnerVal (2000) o pojemności 2000 litrów każdy. Te dwa zbiorniki przyczyniają się do wydłużenia żywotności kogeneracji PowerBloc, co znacznie zwiększa efektywność kosztową. Instalacja grzewcza - pompa ciepłej wody użytkowej w systemie dwururowym - jest zaprojektowana jako system zamknięty zgodnie z normą DIN 4752/2. Dwa rozdzielacze dzielą instalację na grupy grzewcze w systemie ogrzewania: pierwsza grupa to pomieszczenia na parterze, łącznie ze strefą administracyjną, które wyposażone są w system ogrzewania podłogowego, a druga grupa to pomieszczenia na pierwszym i drugim piętrze, które są ogrzewane za pomocą grzejników.

Mycie aut również wymaga ciepłej wody

Kocioł / system CHP generuje ciepłą wodę do urządzeń sanitarnych i do mycia aut pod wysokim ciśnieniem. W strefie sanitarnej znajduje się stacja świeżej wody Hoval FWM-E o mocy 145 kW, a na potrzeby urządzenia do mycia wysokociśnieniowego została zainstalowana stacja świeżej wody FWM-E o mocy 245 kW. W każdym przypadku 500 l zbiornik buforowy Hoval EnerVal zapewnia świeżą wodę  z podgrzewaniem. Co więcej, nowe centrum pojazdów użytkowych Mercedes-Benz we Frankfurcie nie wymaga systemu zarządzania budynkiem: wszystkie obiegi grzewcze i system ogrzewania wody są kontrolowane w całości przez cztery sterowniki ogrzewania Hoval TopTronic® T.
Mercedes 1
Zdjęcie 2: Centrum samochodowe Mercedez-Benz we Frankfurcie.
Zastosowana technologia Hoval oparta na gazowym kotle kondensacyjnym przyczynia się do zapewnienia ogrzewania zarówno pomieszczeń użytkowych jak i c.w.u., która jest również elementem niezbędnym wykorzystywanym w sekcji, gdzie znajduje się myjnia samochodowa. Kogeneracja PowerBloc dba o dostawy energii elektrycznej oraz dodatkowego ciepła. Urządzenia pracują cały czas bez żadnej usterki. Inwestor osiąga oszczędności, a dzięki temu śpi spokojnie.


Jeśli artykuł Cię zainteresowal, udostępnij go na LinkedIN!

______________________________________________________
Więcej informacji o naszych blokach kogeneracyjych znajdziesz TUTAJ.
Autor
Opracowanie własne Hoval Polska